ظرفیت‌های موجود و آمار بیکاری در بندر ماهشهر با یکدیگر هم‌خوانی ندارند/ رویه استخدام‌ها در صنایع پتروشیمی باید تغییر کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیش‌نویس خودکار

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر بابیان اینکه ظرفیت‌های موجود و آمار بیکاری در بندر ماهشهر هیچ هم‌خوانی باهم ندارند، گفت: باوجود این همه ظرفیت وجود این حجم مشکل اشتغال و بیکاری زیبنده شهرستان بندر ماهشهر نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر ماهشهر، محسن بیرانوند امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: در حوزه اشتغال آمار بیکاری ما بیش از 11 و نیم درصد است. باوجوداین همه ظرفیت وجود این حجم مشکل اشتغال و بیکاری زیبنده شهرستان بندر ماهشهر نیست.

وی افزود: تعداد غیربومی‌های مشغول به کار در صنایع و شرکت‌ها بسیار بالا است و از این موضوع به‌شدت گلایه دارم. باید رویه به‌کارگیری نیروها تغییر اساسی پیدا کند و این موضوع را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر بیان کرد: بحث مدیران پروازی نیز یکی از مشکلات منطقه است و مورد اعتراض استاندار خوزستان نیز قرارگرفته است.

بیرانوند در ادامه گفت: در بخش عمرانی و بحث زیرساخت‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم و باید در این راه تلاش بیشتری به خرج دهیم. متأسفانه تاکنون به‌جای پرداختن به این موضوعات به مسائل بی‌ارزش و حاشیه‌های بی‌مورد پرداخته‌شده است.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر عنوان کرد: مشکلات فراوان اما امکانات بسیار محدود است و هنر این است که این امکانات محدود برای حل مشکلات به بهترین شکل به‌کارگیری شود.

بیرانوند همچنین به پروژه‌های نیمه‌کاره شهرستان بندر ماهشهر اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها شناسایی و به دنبال احیای این طرح‌ها هستیم. جلسات و پیگیری‌هایی نیز در سطح استان در این رابطه برگزار و انجام‌شده است.

وی اظهار کرد: در بحث ورزش نیز مدیرکل ورزش و جوانان استان قول داده با تخصیص اعتبارات و اجرای پروژه‌ها بندر ماهشهر به قطب ورزش استان و کشور تبدیل شود. از محل ارزش‌افزوده اعتبارات بسیار خوبی برای تکمیل و اجرای پروژه‌های ورزشی در بندر ماهشهر تخصیص داده خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: دنبال طرح سه‌ساله توسعه شهرستان بندر ماهشهر هستیم، در این طرح بخش‌ها و حوزه‌های مختلف شهرستان شناسایی خواهد شد و در بخش ورزش، شیلات، کشاورزی، آب و … مشکلات شناسایی و برنامه دستگاه‌ها اخذ و طی یک برنامه‌ریزی سه‌ساله برای پیشرفت و توسعه شهرستان گام بر خواهیم داشت.

بیرانوند بابیان اینکه باید با اجرای این برنامه توسعه به رتبه‌های نخست استان دست پیدا کنیم، عنوان کرد: با اجرای این طرح دستگاه‌های ما دچار تحول و دارای پویایی خواهند شد و به‌سوی توسعه بندر ماهشهر گام بر خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه اعتبارات شهرستان بندر ماهشهر سال گذشته 62 میلیارد تومان بوده و در قالب فصل‌های مختلف توزیع‌شده است، افزود: بنا داریم در برنامه توسعه این اعتبارات به‌صورت سویه و با عدالت کامل توزیع شود. در بحث اعتبارات شورای راهبردی نیز برنامه‌هایی برای افزایش منطقی این اعتبارات وجود دارد.

بیرانوند در ادامه به وضعیت امنیت شهرستان بندر ماهشهر گفت: امنیت و تیراندازی‌های شبانه بسیار مردم را اذیت می‌کند، در شورای تأمین طرح‌هایی در دست تهیه است و به‌شدت و قطعاً در این زمینه اقدام خواهیم کرد و نتایج ملموس آن را به‌زودی مشاهده خواهیم کرد.

وی در پایان با تأکید بر نقش رسانه در توسعه و پیشرفت جامعه، اظهار کرد: رسانه اخبار را بر اساس مستندات و موثق منتشر کند و اگر اشتباه کرد با صراحت اشتباه خود را پذیرفته و آن را صراحتاً اعلام کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار