ظرفیت های جدید آموزشی، زمینه ساز اشتغال برای فارغ التعلیمان فنی و حرفه ای

دسته ها: اخبار استان اخبار

ظرفیت های جدید آموزشی، زمینه ساز اشتغال برای فارغ التعلیمان فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: ظرفیت های جدید آموزشی زمینه ساز اشتغال جدید برای فارغ التعلیمان فنی و حرفه ای هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در جلسه شورای سیاستگذاری قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان اظهار داشت: آموزش مهارتی براساس سفارش محوری ارائه و فنی و حرفه ای با کیفی سازی و اثربخش آموزش مهارتی به دنبال اجرای موفق طرح مهارت آموزی نیروهای مسلح در خوزستان است.

وی تاکید کرد: در اجرای آموزش مهارتی به سربازان باید تنوع رشته و حرف نو باشد تا ظرفیت های جدید آموزشی زمینه ساز اشتغال جدید برای فارغ التعلیمان فنی و حرفه ای شود.

سواعدی در ادامه افزود: سپاه پاسداران با نیازسنجی آموزشی براساس تقاضا محوری می تواند آموزش ها را هدفمند کرده تا جوانان پس از دوران سربازی جذب بازارکار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بیان داشت: انجام آموزش‌های مهارتی مناسب برای آماده‌سازی جوانان جهت ورود به بازار کار و امکان اشتغال مولد در سربازان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات مراکز آموزشی و نیروهای مسلح دنبال می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: سربازان پس از فراگیری آموزش و کسب مهارت می توانند به عنوان کارآفرین برای خود و دیگران شغل ایجاد کرده و از این راه امرار معاش کنند.

عبدالنبی سواعدی در پایان خواستار اخذ مجوز افزایش سهمیه آموزش مهارتی سربازان از قرارگاه مرکزی مهارت برای افزایش حداقل 5 هزار نفر شد.

عبدالرضاحاجتی، معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در این جلسه گفت: فنی و حرفه ای بسیار کارآمد عمل می کند و با مهارت آموزی به جوانان و ایجاد فرصت شغلی در جامعه پویایی و نشاط بوجود می آورد.

وی اظهار کرد: سربازان در دوران خدمت مقدس سربازی مهارت را فرا گرفته تا پس از اتمام سربازی وارد بازار کار شده تا از گره و دام های دشمنان در امان باشند.

حاجتی افزود: شیوه زندگی جوانان امروزی با قبل متفاوت است و باید براساس نیازهای امروزی، آن ها را آموزش داده تا وارد بازار کار جدید اشتغال شوند.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، بزرگ ترین مشکل جامعه را اقتصاد و اشتغال جوانان در کشور عنوان کرد و اذعان داشت: اگر این معظل مرتفع گردد ایران از همه لحاظ در جهان قدرتمند خواهد بود و دشمن هیچگونه تصرفی در هیچ زمینه نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: تشویق های لازم برای سربازان در حین گذراندن دوران مهارت آموزی و پس از آن هنگام دریافت گواهینامه ارائه خواهد شد و سربازان پس از اتمام سربازی از تسهیلات اشتغالزا بهره مند خواهند شد.

سردار عبدالرضا حاجتی در پایان از اهتمام و تلاش های عبدالنبی سواعدی قدردانی کرد.

اخبار استان اخبار