فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی منعی برای ادامه تحصیل ندارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی منعی برای ادامه تحصیل ندارند.

محسن محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره منع ادامه تحصیل فارغ التحصیلان علمی کاربردی گفت: دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی و کاربردی امروز، برای خیلی از محیط های کار در اولویت قرار دارند، چون هم از دانش و هم از مهارت لازم برخوردارند، برای ادامه تحصیل هم منعی برای دانش آموختگان این دانشگاه وجود ندارد.

وی افزود : دانشگاه جامع علمی کاربردی مسئله اساسی کشور یعنی اشتغال و تولید را هدف قرار داده و از عهده اش بر می آید. مهمترین ماموریت ما تربیت نیروی انسانی ماهر است و از این طریق می تواند به حل مشکل کمک کند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآورشد: طی سالیان گذشته عمده برنامه دانشگاه توسعه کمی مراکز بوده و همین توسعه کمی گاهی موجب غفلت از کیفیت شده است.

محمدزاده با اشاره به برنامه های دانشگاه در زمینه توسعه کیفی خاطرنشان کرد: برای توسعه کیفی سیاستگذاری، برنامه ریزی و اقدامات خاصی انجام شد این اقدامات منجر به تعطیلی بعضی مراکز یا تعطیلی برخی رشته ها شد.

بازنگری رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

وی ادامه داد: بیش از یک هزارو ۱۰۰ برنامه درسی در مقاطع کاردانی و کارشناسی داریم. با توجه به اینکه برخی رشته ها دیگر بازار کار گذشته را ندارند، لذا بازنگری صورت گرفت و امروز ۸۰۰ رشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی دایر هست.

محمد زاده یادآورشد: در مهرماه داوطلبان در ۸۰۰ رشته کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پذیرش خواهند شد. این رشته ها متناسب با بازار کار و نیاز جامعه برنامه ریزی شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار