لزوم ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای و کاربردی در زمینه علوم پزشکی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

لزوم ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای و کاربردی در زمینه علوم پزشکی

رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد از افزایش رشته‌های بین رشته‌ای و کاربردی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدعلی ابطحی در جریان بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در نشستی که در غرفه ایسکانیوز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه آزاد با موسسه سما به توافقاتی رسیده است تا رشته های کاربردی را با کمک هیات علمی و برنامه های علوم پزشکی در سما ایجاد کند چون در حال حاضر بسیاری از رشته های کاربردی و کاردانی که در ارائه خدمات می توانستند موثر باشند یا تعطیل شده اند و یا ایجاد نشده اند.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمت به بیماران باید یک کادر و گروهی وجود دارد که خدمات واسطه ای را انجام بدهد که در حال حاضر چنین گروهی در بیمارستان ها وجود ندارد و افرادی بدون تجرب ه خدمات میانه ای را به بیماران می دهد در صورتیکه علم آن را ندارند و برای آن کار آموزش ندیده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد افزود: در گذشته بهیار و کمک بهیار وجود داشت اما در حال حاضر بهیار و کمک بهیار تربیت نمی شود.

ابطحی تاکید کرد: بین گروه ارائه دهنده خدمات پشتیبانی و خدمات کارشناسی به گروهی نیاز است که وزارت بهداشت باید مجوز آن را بدهد تا راه اندازی رشته های کاربردی عملیاتی شود.

وی در خصوص تجمیع دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی و علوم دارویی، گفت: این تجمع یک هم افزایی در امکانات است یعنی سه دانشکده ای که به صورت مجزا با هم در حدود 69 رشته محل فعالیت می کردند الان با عنوان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران با یکدیگر تجمیع شده اند و امکانات شان را با هم به اشتراک گذاشته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد یادآور شد: بسیاری از این دانشکده ها در سال های گذشته به علت نداشتن بعضی از امکانات علوم پایه نیازمند استفاده از امکانات بیرون دانشگاه بودند اما در حال حاضر با وجود امکانات خوبی که در علوم پایه در دانشکده پزشکی وجود دارد دانشکده علوم دارویی و دندانپزشکی نیز از این امکانات بهره مند می شوند.

ابطحی با تاکید بر اهمیت ارتقای آموزش، گفت: برنامه ای که باعث شد دکتر ولایتی و دکتر رهبر دانشگاه علوم پزشکی را ایجاد کنند این بود که ارتقای چشمگیری بر دانشکده پزشکی، علوم دارویی و دندانپزشکی ایجاد شود به صورتی که دانشگاه علوم پزشکی در طراز دانشگاه آزاد قرار بگیرد.

وی با اشاره به هجمه بزرگی از توسعه و امکانات دانشگاه آزاد در شهرستان ها و استان ها، بیان کرد: دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی در تهران و شاخه های مربوطه رشد کمی و کیفی نداشته است. فضاها بسیار نامناسب است و با وجود 23 هزار دانشجو در این دانشگاه فضای فیزیکی که در اختیار این دانشگاه است متناسب با تراز دانشگاه آزاد اسلامی نیست، از این رو دکتر رهبر موافقت کرد که در آینده دانشگاه علوم پزشکی تهران در مجتمع بزرگ دانشگاه و در کنار واحد علوم تحقیقات باشد.

ابطحی در خصوص تاثیر انتصاب دکتر ولایتی در سمت رییس هیات امنای دانشگاه آزاد، گفت: یک فرصت استثنایی برای دانشگاه آزاد فراهم شده زیرا دکتر ولایتی یکی از نیروهای فاخر پزشکی در کشور و منطقه است و ایشان با پیش از 45 سال سابقه هیات علمی و همچنین حضور در مراکز طبی از زمان دکتر قریب تا به امروز فرصتی استثنایی را برای ارتقای دانشگاه آزاد فراهم کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد با بیان اینکه دکتر ولایتی با شناخت از نیاز جامعه به گروه های علمی و کارشناسی، گفت: دکتر ولایتی می دانند که برای توسعه پزشکی چه راه هایی را باید بروند و چگونه برنامه ریزی کنند. همچنین از طرف دیگر دکتر رهبر با وجود تجربه مدیریت در دانشگاه تهران برای تغییرات بزرگ و به روز کردن دانشگاه آزاد فرصتی استثنایی را فراهم کرده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: ما خوشحالیم که از حمایت دکتر ولایتی از علوم پزشکی برخورداریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار