مقرری شش ماهه اول سال 95 بورسیه‌ها واریز شد/ اولویت با بورسیه‌های خارج از کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره پرداخت مقرری دانشجویان بورسیه گفت: معمولا مقرری شش ماهه دانشجویان بورسیه داخل و خارج از کشور را قبل از شروع ماه مقرر پیگیری و دنبال می کنیم، بعنوان مثال مقرری شش ماهه اول سال 95 در بهمن و اسفند سال گذشته واریز شد.

وی با اشاره به اولویت پرداخت مقرری بورسیه‌ها افزود: اولویت پرداخت مقرری با دانشجویان بورس خارج است چرا که باید ارز زودتر به دست آنها برسد. بهمن ماه سال گذشته مقرری شش ماهه اول سال 95 این دانشجویان یک ماه زودتر از بورسیه های داخل واریز شد.

صدیقی با بیان اینکه مقرری به حساب دانشگاههای محل خدمت دانشجویان واریز می شود، اظهار داشت: پرداخت مقرری همواره به این شکل است شش ماهه اول سال در بهمن و اسفند سال ماقبل و شش ماهه دوم در شهریور همان سال انجام می‌گیرد.

رییس سازمان امور دانشجویان درباره افزایش مقرری امسال اعلام کرد: برای دانشجویان بورس داخل حدود 15 درصد افزایش مقرری در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: افزایش میزان مقرری بورسیه‌های خارج از کشور در دست بررسی و پیشنهادات مربوطه از جانب وزارت بهداشت، امور خارجه و غیر گرفته شده که بعد از جمع بندی آنها را به هیات دولت پیشنهاد می کنیم.

به گفته صدیقی مقرری دانشجویان بورسیه کشورهای مختلف، یکسان نیست و در تمامی این پرداختها درصد افزایش ممکن است متغیر باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار