هدف استخدام آموزش‌دهندگان کمک به تامین نیرو در آموزش و پرروش است

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

هدف استخدام آموزش‌دهندگان کمک به تامین نیرو در آموزش و پرروش است

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: استخدام آموزش‌دهندگان صرفا برای تامین نیروی انسانی آموزش‌وپرروش در نظر گرفته شده است.

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درمورد تعیین تکلیف استخدام آموزش دهندگان نهضت اظهار کرد: در سال 94 تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام حق‌التدریس تصویب شد و در سال 95 با اصلاح این قانون آموزش‌دهندگان نیز به آن اضافه شدند و با وجودی که شرایط برای اجرای کامل قانون وجود نداشت برای استخدام حق‌التدریس‌ها و آموزش دهندگان طرح دیگری پیشنهاد داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کمیسیون آموزش در این ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف را پیشنهاد داد اما با توجه به اصرار نمایندگان در صحن علنی این مسئله محقق نشد و به دنبال آن جلسات مختلفی برای تعیین تکلیف آموزش دهندگان در کمیسیون آموزش داریم تا به جمع‌بندی دقیقی برای این تصمیم برسیم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تصریح کرد: در مورد اینکه آیا استخدام آموزش دهندگان با توجه به وضع سواد آموزی و کاهش افراد بی‌سواد ضروری است یا خیر گفت: استخدام در نظر گرفته شده برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرروش بوده و توجه به شرایط تعداد معلم در سال‌های آتی این تصمیم‌گیری انجام شده است و ارتباطی با وضع سواد آموزان و فعالیت سازمان نهضت در آینده ندارد.
چابک سازی در سازمان نهضت انجام شده است

باقر زاده در مورد مسئله چابک سازی در آموزش و پرورش و امکان ورود این مسئله به سازمان نهضت بیان کرد: در سازمان نهضت در مناطقی که امکان اعزام نیرو به اطراف وجود داشته باشد این کار انجام می‌شود و مدتی پیش کوچک سازی در سازمان داشتیم و اکنون حدود 100 نفر در سازمان مرکزی فعالیت می‌کنند. معاونت‌های در استان‌ها و شهرستان‌ها نداریم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به اینکه این سازمان با مصوبه مجلس تشکیل شده یادآور شد: ماموریت‌های آن به طور اختصاصی برای سواد آموزانی است که فرصت تحصیل را نداشته است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار