پرستاری شغل سوم دنیا می‌شود/ راه اندازی آموزش‌های آنلاین ویژه دانشجویان پرستاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرستاری شغل سوم دنیا می‌شود/ راه اندازی آموزش‌های آنلاین ویژه دانشجویان پرستاری

دالوندی گفت: شغل پرستاری یک حرفه بین‌المللی است و طی یک دهه آینده، شغل سوم دنیا محسوب می‌شود.
اصغر دالوندی‌ رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توصیه‌های آموزشی به دانشجویان دانشکده پرستاری سراسر کشور، اظهار کرد: ما معتقدم نظام سلامت باید به همه دانشجویان به خصوص دانشجویان رشته پرستاری احترام و حرمت بیشتری قائل شود از این رو با استفاده از تعطیلی دانشگاه‌ها و عدم حضور دانشجویان پرستاری، اقداماتی در این راستا انجام گرفت.

وی ادامه داد: متأسفانه نیروی انسانی با امیدی فراوان وارد دانشگاه می‌شود اما بعد از فارغ‌التحصیل شدن، فرصت کار و یا گذراندن طرح برای او میسر‌ نیست، از این رو با روبرو شدن با اینگونه مسائل انگیزه‌ در دانشجو به شدت کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی دقیق از طرف ارگان‌های مربوطه‌ برای آینده این قشر انجام شود. بطور نمونه اگر نیروی پرستاری در کشور به اندازه کافی است چرا دانشگاه‌ها دانشجو جدید پذیرش می کنند؟

آینده درخشان رشته پرستاری
وی اظهار کرد: شغل پرستاری یک حرفه بین‌المللی است و پرستاری طی یک دهه آینده شغل سوم دنیا محسوب می‌شود، از این رو کار پرستاری در کشور رو به توسعه است. در واقع اگر رشته پرستاری از مسیری که گرفتار آن شده است به سلامت عبور کند، آینده ای خوب در انتظار دانشجویان این رشته قرار دارد.

وی اشاره کرد: پرستاری رشته‌ ای بسیار پر استراتژیک‌ با بازار داخلی و بین‌المللی خوب است. دانشجویان پرستاری برای کار تنها نباید به بخش دولتی متکی باشند بلکه بحث هوم‌کر‌ یا مراقبت در منزل نیز می‌تواند بازار کاری خوب برای دانشجویان این رشته باشد.

فرصت های زیاد شغلی رشته پرستاری
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: فرصت‌های شغلی زیادی در درون شغل پرستاری وجود دارد که تا به این لحظه ناشناخته‌ مانده است. قطعا با پیشرفت جامعه ظهور و بروز چنین مشاغلی میسز خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: به دانشجویان توصیه می‌کنم شناخت کافی بر رشته تحصیلی خود پیدا کنند تا با علاقه هر چه بیشتر در آن تحصیل کنند. همچنین با مطالعات خوب مانند دانشجویان پزشکی این رشته را جدی بگیرند.

راه اندازی دالوندی‌ یادآوری کرد: سازمان نظام پرستاری به زودی آموزش‌های آنلاین‌ را در اختیار دانشجویان این رشته قرار می‌دهد، در این بین آموزش مردم و مجلات مختلف در سایت سازمان نظام پرستاری برای استفاده هر چه بیشتر دانشجویان واگذاری می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار