پیام شهردار اهواز به مناسبت انتخاب شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب کشور

دسته ها: اخبار

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر ظل توجهات امام عصر (عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العضمی امام خامنه ای، مردم فرهنگ مدار شهر اهواز که امام راحل عظیم الشان ما فرمود دین خود را به اسلام ادا کرده اند، در سایه خون مقدس شهدای عزیز، افتخار ارزشمندی کسب کردند و با همه مشکلات و کمبودها، به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شدند.

آری، اهواز سرافراز دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی است. مهد علم و پارسایان و دانش افروزان. پایگاه صدور اندیشه و آوردگاه ایمان و توحید و اخلاق. اهواز عصاره ارزش های تاریخی و اسلامی یک ملت، یادگار هزاره ها، اساطیر و افسانه ها، اهواز جغرافیای عشق و دلدادگی است. رنگین کمانی زیبا از اقوام مختلف و سمفونی دل نواز وحدت. و حالا اهواز سنگر مقاومت و رشادت و ایثار، پایتخت کتاب ایران اسلامی عزیز است.

این جانب کسب لوح افتخار وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو و انتخاب شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران را به اقشار مختلف مردم ولایتمدار اهواز و به ویژه نهاد پویای حوزه های علمیه، مراکز علمی و دانشگاهی پیشرو در کسب دانش های نوین در استان و فعالان سخت کوش سازمان های مردم نهاد و قافله درخشان فرهنگ دیرپای خوزستان تبریک عرض می نمایم.

بی تردید این انتخاب درست و آگاهانه که مبتنی بر سابقه و عمق فرهنگی و علمی استان، ابتکارات صورت گرفته در استفاده از ظرفیت های بومی، همراهی، وحدت و حمایت همه متولیان امر به ویژه استانداری خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری اهواز و ارائه برنامه های مناسب بوده است، نوید بخش آغاز یک نهضت ارزشمند فرهنگی در جامعه خوزستانی است. ما در ابتدای یک راه سخت قرار داریم و باید با اجرای دقیق برنامه های اعلامی بر اهمیت این انتخاب بزرگ صحه گذاریم. اینک مسئولیت نمایندگی از مردم فرهنگ مدار ایران زمین در عرصه بین المللی بر دوش کلانشهر اهواز است و باید همه استان برای تکرار این افتخار در گستره جهانی بسیج شوند و همه ظرفیت ها در خدمت ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی قرار گیرد تا اهواز؛ بیرق همیشه در اهتزاز شرافت این دیار، در گستره بین المللی نیز صفحه دیگری بر کتاب افتخارات این سرزمین بیافزاید.

                                                                              سید خلف موسوی ـ شهردار اهواز

اخبار