پیش‌بینی یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساعت حق‌التدریس برای سال تحصیلی جدید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیش‌بینی یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساعت حق‌التدریس برای سال تحصیلی جدید

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی جدید یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساعت حق‌التدریس پیش‌بینی کردیم که ۶۰۰ هزار ساعت به نیروهای آزاد و یک میلیون و ۱۰۰ هزار ساعت به حق‌التدریس شاغلان رسمی و بازنشستگان اختصاص دارد.
اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در واکنش به این موضوع که حق‌‌التدریس معلمان رسمی همواره با تأخیر پرداخت می‌شود و این موضوع موجب گلایه آنان شده است، اظهار کرد: در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم و خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته جلوتر هستیم و پرداخت حق‌التدریس معلمان رسمی در حال به‌روز شدن است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ترجیح سازمان برنامه و بودجه به استفاده از نیروی‌ها موجود به طور غیرموظف است تا نیروی جدیدی استخدام کند، قول داده است برای مهر 97، به این موضوع توجه کند.

چهاربند اضافه کرد: برای سال تحصیلی آینده یک میلیون و 700 هزار ساعت حق‌التدریس داریم که 600 هزار ساعت به نیروهای آزاد که قبلاً مربی پیش‌دبستانی بودند و یک میلیون و 100 هزار ساعت به حق‌التدریس شاغلان رسمی و بازنشستگان اختصاص دارد.

به گزارش فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش چند روز پیش اعلام کرد که این وزارتخانه در حال پیگیری است تا پرداخت حق‌التدریس معلمان رسمی را نیز ماهانه پرداخت کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار