پیگیری‌های کمیسیون بهداشت مجلس برای استخدام پرستاران به ثمر نشست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیگیری‌های کمیسیون بهداشت مجلس برای استخدام پرستاران به ثمر نشست

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه پیگیری‌های کمیسیون بهداشت برای جذب و استخدام پرستاران به ثمر نشست، گفت: وزارت بهداشت هماهنگی لازم را با سازمان اداری و استخدامی برای جذب ۱۰ هزار پرستار در تیرماه انجام داده است.

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه هماهنگی وزارت بهداشت با سازمان اداری و استخدامی برای جذب 10 هزار پرستار در تیرماه انجام شده و به زودی آگهی آن منتشر می شود، گفت: پیگیری و اقدامات کمیسیون بهداشت برای جذب و استخدام پرستاران به ثمر نشست؛ پرستاران با چالش‌های زیادی از جمله اضافه کار اجباری روبرو هستند که با این اقدام فشار کاری آنها کمتر می شود.

کمبود بیش از 100 هزار پرستار در کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از کمبود بیش از 100 هزار پرستار در کشور خبر داد و افزود: 100 هزار پرستار بیکار نداریم که بتوانیم جذب کنیم اما شاید آگهی جذب اولین تجربه برای مشخص شدن تعداد پرستاران باشد.

عابدی ادامه داد: باید در جذب نیروی پرستاری به حدی برسیم که یک پرستار به ازای 4 بیمار داشته باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم افزود: در دنیا در بیمارستانی با 100 تخت بیمارستانی 400 نفر کادر پرستاری مشغول است اما متاسفانه ما در این رابطه در بدترین شرایط هستیم و در برخی بیمارستان ها به ازی هر 100 تخت 100 نفر کادر پرستاری داریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار