کارت الکترونیکی سلامت جایگزین دفترچه های تامین اجتماعی می شود

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

کارت الکترونیکی سلامت جایگزین دفترچه های تامین اجتماعی می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت:کارت الکترونیکی سلامت به تدریج تا پایان امسال جایگزین دفترچه های درمانی بیمه شدگان استان می شود.

به گزارش ایرنا صادق جلیلی با بیان اینکه در سال 1395 حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان عملیاتی شد افزود: در گام بعدی کارت های الکترونیکی سلامت جایگزین دفترچه های درمانی می شود که این اقدام مزایای بسیاری به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: با حذف دفترچه های تامین اجتماعی و صدور کارت الکترونیکی سلامت ضمن کاهش خطاهایی که در نسخه نویسی پیش می آمد مقدمه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت فراهم شده و از سویی صرفه جویی کاغذ و وقت مراجعه کنندگان ، شفافیت در خدمت رسانی به بیمه شدگان را به دنبال خواهد داشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان افزود: گام بعدی ، حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در مراکز و موسسه های طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی است که قرار است به زودی به صورت پایلوت در برخی استان ها به اجرا درآید.

جلیلی افزود: برای حذف دفترچه های تامین اجتماعی در مراکز و موسسه های طرف قرارداد و به کارگیری کارت الکترونیک سلامت ، به یکسری تجهیزات خاص ارتباطی نیاز دارد که آنلاین کردن این سامانه های ارتباطی زمان بر است.

مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان افزود: طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان سال جاری نیز همه موسسه های طرف قرارداد به سامانه یکپارچه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان متصل و به صورت عملی دفترچه های درمانی از گردونه خارج و کارت الکترونیکی سلامت جایگزین خواهد شد.

* ارتقا هتلینگ و نوسازی تجهیزات اورژانس های بیمارستان ها

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان از شروع اجرای طرح ارتقا هتلینگ و نوسازی تجهیزات اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز و سایر بیمارستان های زیرپوشش این مدیریت در سطح استان خبر داد.

جلیلی گفت: در نخستین گام اورژانس بیمارستان امیر المومنین(ع) به طول کامل نوسازی و 25تخت استاندارد در آن جانمایی می شود.

وی گفت: تا پایان سال جاری همه بخش های بستری و هتلینگ بیمارستان امیرالمومنین(ع) به همراه تجهیزات پزشکی نوسازی و در خدمت بیماران قرار می گیرد.

جلیلی با اشاره به اینکه پارسال 6 هزار و 500میلیارد ریال در بخش درمان غیرمستقیم به 2 هزار و 200موسسه درمانی و پزشکی طرف قرارداد سازمان پرداخت و سه هزار و 500میلیارد ریال نیز در بخش درمان مستقیم هزینه شده است افزود: امسال سقف اعتبارات تخصیصی در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم 20درصد افزایش می یابد.

پارسال مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان در 31مرکز درمانی و بیمارستان زیرپوشش و ملکی خود به پنج میلیون و 583هزار نفر خدمات درمانی و پزشکی ارائه کرد.
حدود 55درصد جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار