کلید اشتغال؛ مهارت آموزی دانشجویان از بدو ورود به دانشگاه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: دانشجویان باید مهارت خود را در جهت پیدا کردن کار مورد نیاز در زمان تحصیل افزایش دهند.

رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر مهارت در افزایش اشتغال فارغ التحصیلان اظهار کرد: مهارت‌های فنی و اجتماعی_ فرهنگی در اشتغال فارغ التحصیلان ضرورت جدی دارد و بدون آن نمی‌توان در محل کار موفق شد.

او افزود: محصلان بنا بر رشته تحصیلی خود باید مهارت هایشان را در دروس مهندسی، دروس علوم اجتماعی، دروس علوم انسانی، دروس پزشکی و … افزایش دهند، قطعا بدون داشتن مهارت‌های سخت و نرم رسیدن به اشتغال و موفقیت در آن تقریبا غیر ممکن خواهد بود؛ بنابراین مهارت مهم است و اگر از طریق آن وارد بازار کار نشویم به اشتغال از نظر کیفیت ضربه وارد خواهد شد.

مهدی تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی همه دانشگاه‌های جهان نه فقط ایران این است که اگر رویکرد اشتغال محور دارند، باید مهارت را افزایش دهند و بخشی از برنامه‌های فوق العاده مانند انجمن ها، کانون ها، نشریات، بازدید از صنعت و دعوت از صنعت گران و کنشگران اجتماعی برای حضور در دانشگاه که مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی است به منظور ارتقای مهارت در دانشجویان انجام می‌شود.

اشتغال بدون مهارت امکان پذیر نیست

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه اشتغال بدون مهارت به هیچ عنوان امکان پذیر نیست، تاکید کرد: نظام آموزش عالی ابعاد مختلفی از پیشرفت‌ها داشته که حضرت آقا و بزرگان کشور روی آن تاکید دارند که شاملی موارد مانند: پیشرفت در دانش، چاپ مقاله و چاپ کتاب و … می‌شود. در هر صورتی رتبه ۱۵ و ۱۶ جهان را در بحث انتشار مقالات داریم که این موضوع پیشرفت خوبی در کشور بوده، اما چون آن را به دست آورده ایم فکر می‌کنیم اصلا مهم نیست در صورتی که برایمان به شدت حائز اهمیت است.

مهدی گفت: میدان داخلی آموزش عالی کشور دارای مسائل مختلفی است که یکی از آن‌ها این است که دانشجویان زمان زیادی را برای ورود به دانشگاه اختصاص می‌دهند، اما بعد از فارغ التحصیلی مهارت کافی ندارند و تازه در زمان اشتغال شروع به کسب مهارت می‌کنند تا بتوانند در بازار کار موفق شوند.

لزوم افزایش مهارت از بدو ورود به دانشگاه

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: تمامی دانشجویان موظف هستند که از بدو ورود به دانشگاه مهارت‌های خود را افزایش دهند تا اگر زمانی قصد ترک تحصیل بدون دریافت مدرک دانشگاهی داشتند، بتوانند به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار