۲۰ هزار میلیارد تومان؛ بودجه اشتغال خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل پارلمانی کمیته امداد حضرت امام (ره) از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال خانواده‌های تحت پوشش این کمیته در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیرکل پارلمانی کمیته امداد حضرت امام (ره) از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال خانواده‌های تحت پوشش این کمیته در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

آقای علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس و عضو کمیسیون تلفیق و کمیسیون اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در کمیسیون تلفیق، بودجه اشتغال خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

وی با اشاره به درخواست کمیته امداد به تخصیص مبلغی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان براساس تبصره ۱۶ افزود: این رقم در کمیسیون تلفیق، ۲۰ هزار میلیارد تومان تصویب شد درحالیکه اراده مجلس بر این است که بتواند همان ۳۰ هزار میلیارد تومان درخواستی کمیته امداد را محقق سازد.

مدیرکل پارلمانی کمیته امداد درباره حوزه مسکن مددجویان تحت پوشش در بودجه نیز گفت: در بودجه سال جاری سه هزار واحد مسکونی پیش بینی شده بود و ۱۴۰۱ هم همین مقدار قابل پیش بینی است که امیدواریم این طرح تصویب شود.
بسطامی افزود: بودجه کمیته امداد در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است و این رقم تلفیق در صحن مجلس هم تصویب خواهد شد و اگر رقمی که در کمیسیون تلفیق تصویب شده باشد و در صحن هم تصویب شود تقریبا صددرصد رشد بودجه‌ای اشتغال را درمقایسه با سالجاری خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه درتلاشیم برای خانواده‌های تحت پوشش در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ اشتغال ایجاد کنیم، تصریح کرد: دولت گذشته در سال بودجه‌ای به موقع آیین نامه آنرا تدوین نکرد و در این خصوص با چالش مواجه شدیم که امیدواریم امسال، دولت بتواند آئین نامه‌ی اشتغال در کشور را ایجاد کند.

مدیرکل پارلمانی کمیته امداد حضرت امام (ره) با ارائه آماری از افراد تحت پوشش این کمیته گفت: بیش از یک میلیون و هفتصد هزار سالمند، بیش از یک میلیون و دویست و پنجاه هزار زن سرپرست خانوار، بیش از هفتصد هزار دانش آموز و بیش از پنجاه هزار دانشجو در کشور وجود دارند که اگرچه برای همه این افراد، اشتغال ایجاد نخواهد شد، اما امیدواریم این اقشار بتوانند با ایجاد اشتغال مولد از چرخه حمایتی خارج شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار