۲۳۴ طرح اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد خرمشهر اجرا شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از مشارکت از اجرای ۲۳۴ طرح اشتغال‌زایی با صرف اعتباراتی بالغ‌بر ۶۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال در سال گذشته خبر داد.

علی ناصر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته ۲۳۴ طرح اشتغال‌زایی با همکاری کمیته امداد خرمشهر اجرایی شد که ۱۷۰ طرح شهری و ۶۴ طرح روستایی بود.

وی افزود: تسهیلات اعطا شده برای اجرای طرح‌های اشتغال شامل ۸۰ طرح مشاغل خانگی به اعتباری معادل ۷ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال، ۱۵۴ طرح خودکفایی با اعتبار ۵۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با یادآور شدن اینکه تعیین مشوق‌ها برای جذب مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خرمشهر به بازار کار مؤثر بوده است، افزود: در سال گذشته ۴۳ مورد از طریق پرداخت حق کاریابی به مؤسسات کاریابی به ارزش ۲۳۵ میلیون ریال، مشغول به کار شدند و با مزیت‌های دیده شده به کارفرمایان که شامل تقبل حق کارفرما و یا بیمه افراد به‌کارگیری شده برای دو سال است.

وی به برگزاری دوره‌های مهارت آموزشی برای مددجویان به‌عنوان دیگر اقدام این نهاد حمایتی در راستای اشتغال افراد تحت پوشش اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای خرمشهر ۳۶۰ نفر در کلاس‌های رایگان آموزشی مددجویان که در ۳۸ رشته و هشت آموزشگاه برگزار شد، شرکت کردند که اعتبار هزینه شده برای برگزاری این دوره‌های آموزشی یک میلیارد و ۴۵ میلیون ریال بوده است.

ناصر زاده سهم مناطق شهری در استفاده از این دوره آموزشی را ۷۰ درصد و مناطق روستایی و محروم را ۳۰ درصد اعلام کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین به مشارکت کمیته امداد خرمشهر برای جبران خسارت‌های سیلاب‌های به اشتغال روستاییان خبر داد و اظهار کرد: برای پشتیبانی از طرح‌های اشتغال مددجویان روستایی اعم از کشاورزی و دام‌پروری که در اثر سیلاب خسارت دیدند، ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال بلاعوض داده شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار