۵ تکنیک مهم تست زنی در کنکور سراسری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رعایت برخی از اصول تست زنی باعث می‌شود تا در کنکور موفق شوید.
باشگاه خبرنگاران جوان – تست زنی یکی از مهم‌ترین روش‌های موفقیت در کنکور است که برخی از داوطلبان برای تقویت آن در کلاس‌های مختلفی ثبت نام می‌کنند اما با بهره گیری از روش زیر می‌توانید به راحتی این روند را با سهولت همراه کنید.

به ترتیب دفترچه پیش بروید

از اشتباهات متداول داوطلبان کنکور این است که به ترتیب دلخواه خود پیش می‌روند، در صورتی که سوالات کنکور و ترتیب آن‌ها بر اساس برنامه ریزی و ساختار مغز چیده شده اند؛ بنابراین باید متناسب با ترتیب دفترچه پیش بروید.

سوالات هیچ درسی را نخوانده رد نکنید

برخی اوقات داوطلبان درس‌هایی را که مطالعه نکرده اند بدون نگاه کردن به سوالات رد می‌کنند، اما این نکته را به یاد داشته باشید که طراحان کنکور همواره سه دسته سوال را طرح می‌کنند: آسان، متوسط و سخت که شاید چند سوال آسان را بتوانید پاسخ دهید.

به ترتیب سوالات پیش بروید

از مهم‌ترین روش‌های موفقیت در تست زنی این است که سوالات تستی کنکور سراسری در طرح از آسان به دشوار استغ چرا که با این روش ذهن می‌تواند شروع تست از سوالات آسان ذهن را برای سوالات بعدی که متوسط و سخت هستند آماده کند.

سوال و پاسخ را کاملا بخوانید

یکی از مهم‌ترین روش‌های طراحان سوال این است که همواره به فریب دادن داوطلبان اقدام می‌کنند؛ بنابراین زیرک باشید و تمام سوالات و جواب‌های کتاب را مطالعه کنید و از نصف نیمه رها کردن سوال و جواب‌ها بپرهیزید.

تحلیل کنید

مشاوران کنکوری همواره تحلیل مطالب کتاب را پیشنهاد می‌کنند؛ بنابراین در زمان مطالعه کنکور بهترین گزینه این است که بجای حفظ مفاهیم آن‌ها را درک کنید؛ چرا که طراحان سوال ترفند‌های متفاوتی را به کار می‌برند. مثلا، پاسخ یک سوال را عینا جمله کتاب قرار می‌دهند و داوطلب شاید به اعتماد اینکه جمله کتاب است آن را انتخاب خواهد کرد؛ اما در صورتی که به تحلیل تمام گزینه‌ها اقدام می‌کند تازه متوجه جواب درست می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار