۵ قابلیت جدید در باز طراحی اپلیکیشن دوربین گلکسی S7 در اندروید ۷

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

پس از رو نمایی از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید ۷ کاربران زیادی مشتاق ارائه این نسخه از سیستم عامل به صورت رسمی هستند. بر اساس آنچه طراحان این سیستم عامل تاکنون اعلام کرده اند تغییرات زیادی در نسخه جدیدی سیستم عامل اندروید یعنی اندروید نوقا ارائه شده است. اما شرکت سامسونگ نیز در کنار ارائه این نسخه از سیستم عامل اندروید سعی کرده است تا در به روز رسانی اپلیکیشن های خاص خود مثل اپلیکیشن دوربین در گوشی های گلکسی S7 و گلکسی S7 edge تغییرات منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، سیستم عامل اندروید ۷ نوقا به صورت بین المللی برای گوشی های گلکسی S7 و گلکسی S7 edge به زودی در روزهای آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در کنار بهبود قابلیت های بصری و شنیداری که در به روز رسانی خود سیستم عامل اندروید در اختیار کاربران قرار گرفته است، سامسونگ سعی کرده است تا برخی از اپلیکیشن های خود را مانند اپلیکیشن مربوط به دوربین، باز طراحی کند و قابلیت های بیشتری را در این اپلیکیشن ها در اختیار کاربران قرار دهد.

نکته قابل توجه این است که در این باز طراحی اپلیکیشن کار با اپلیکیشن دوربین بسیار ساده شده است و از حالت بصری به حالت gesture-based که یکی از مدرن ترین روش ها است تبدیل شده است. شاید در ابتدا و بعد از اینکه سیستم عامل خود را از اندروید مارشمالو به نوقا و اپلیکیشن دوربین را در گوشی خود به روز رسانی می کنید، کمی کار کردن با آن برای شما سخت به نظر برسد اما با خواندن ادامه مطلب متوجه خواهید شد که چگونه به راحتی با آن می توانید کار کنید.

از جمله تغییرات کلیدی که بعد از به روز رسانی سیستم عامل اندروید در اپلیکیشن دوربین گوشی های گلکسی S7 و گلکسی s7 edge با آن رو به رو می شوید مربوط است به واسط کاربری آن که بسیار ساده و عاری از هر گونه میانبر است. در واقع تمام ۱۲ میانبری که بر روی اپلیکیشن دوربین در نسخه های قبلی اندروید وجود داشته است حذف شده اند. در پانل تنظیمات سریع تنها دو گزینه مربوط به تنظیمات فلاش دوربین و همچنین تنظیمات HDR وجود دارد و از طرفی دکمه مربوط به انتخاب دوربین جلو یا عقب در یک سمت و ۳ دکمه دیگر به جای ۵ دکمه در قسمت دیگر صفحه آماده باش دوربین است.

یکی از قابلیت های سیستم عامل اندروید همان طور که گفته شد gesture based بودن آن است. این قابلیت به اپلیکیشن دوربین در گوشی های گلکسی S7 و گلکسی S7 edge سامسونگ نیز سرایت کرده است. اگر مایلید بدانید که تمام گزینه هایی که در نسخه های قبلی اپلیکیشن دوربین سامسونگ وجود داشتند کجا رفته اند باید ابتدا دوربین جلو یا عقب را فعال کنید و انگشت خود را بر روی صفحه به سمت چپ بکشید. تمام حالت های عکسبرداری برای شما ظاهر می شوند. اگر انگشت خود را به سمت راست بکشید تمام گزینه های مربوط به فیلتر و افکت های رنگی برای شما نمایان خواهند شد.

اما از جمله تغییرات دیگر در اپلیکیشن دوربین گوشی های سامسونگ مربوط به حالت Beauty در دوربین اصلی است. این حالت قبلا تنها برای دوربین سلفی در دسترس کاربر بود در حالی که هم اکنون این حالت برای دوربین پشت گوشی نیز در اختیار کاربر قرار گرفته است. از طرفی دسترسی به این حالت برای دوربین اصلی گوشی بسیار ساده و راحت است. برای آن دسته از کاربرانی که آشنایی چندانی با این قابلیت ندارند باید گفت که اگر دوربین گوشی بر روی حالت Beauty باشد در این صورت تصویر صورت شخص روشن تر، واضح تر و بهتر ثبت می شود.

گزینه های مربوط به دوربین سلفی نیز در این نسخه از اپلیکیشن دوربین گوشی های سامسونگ تغییرات زیادی داشته است. برای دسترسی به این تنظیمات ابتدا دوربین جلو گوشی را فعال کرده و سپس به منوی Ways to take picture وارد شده و در آن جا می توانید حالت های مختلفی را برای گرفتن عکس های سلفی انتخاب کنید. برای مثال شما می توانید تصاویر سلفی را با دستورات صوتی ثبت کنید. مثلا از کلمه smile، Cheese، Capture و یا Shoot برای ثبت تصویر سلفی استفاده کنید. برای ثبت تصاویر ویدیویی نیز می توانید از دستور Record Video استفاده کنید.

اما آخرین تغییر کلیدی اپلیکیشن دوربین گوشی های پرچم دار سامسونگ باز هم مربوط به دوربین سلفی است. در واقع در این نسخه از اپلیکیشن امکان ثبت تصاویر سلفی Wide و متحرک در اختیار کاربران قرار داده شده است. در واقع این حالت شبیه به تصاویر پانوراما است با این تفاوت که این تصاویر را می توان با دوربین جلو و در حالت سلفی ثبت کرد. سلفی هایی که به صورت گروهی می گیرید در واقع با این قابلیت می توانند تبدیل به کلیپ و یا تصاویر GIF شوند.

اخبار فناوری اخبار