معاون وزیرعلوم: توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه های خوزستان در دستور کار وزارت است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه های خوزستان یکی از اهداف وزارت علوم است چرا که این استان باید در عرصه های علمی پیشگام باشد.

به نقل از ایرنا سید ضیاء هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه آیین گرامیداشت شهدای دانشجوی شهرستان هویزه اظهارکرد: شهدای هویزه نماد ایثارگری و شهامت در عرصه ملی به شمار رفته و همین امر، جایگاه بالایی را برای این شهرستان در سطح کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: هویزه نماد ایثارگری و قهرمانی است و برگزاری چنین مراسمی ما را مجاب به پرهیز از منفعت طلبی های شخصی و گروهی و توجه به مصلحت ملی و منافع عمومی می کند.

معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری ارتباطات ادامه داد: رشادت های این شهیدان والا مقام به ما نشان می دهد که کسی که قصد دارد ادامه دهنده آرمان های انقلاب باشد باید از منافع شخصی خود گذشته و بدون هیچ توقعی در راستای اهداف و ارمان های انقلاب گام بردارد.

وی تصریح کرد: باتوجه به سرمایه های معنوی و اقتصادی این منطقه تاسیس دانشگاه هویزه یکی از اقدامات ارزشمند وزارت علوم به شمار می رود چرا که این منطقه از نظر اقتصادی و عمرانی هنوز با کمبودهایی همراه است.

هاشمی افزود: دانشگاه هویزه در طول دو سال اخیر روند رو به رشدی را پشت سرگذاشته و سال گذشته وزیر علوم بازدید ویژه ای از این دانشگاه به عمل آورد.

وی ادامه داد: خوزستان همان گونه که در جنگ پیشتاز بود در عرصه های علمی نیز باید پیشگام باشد.

بگفته وی اقداماتی که در حال حاضر برای توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه های استان با محوریت دانشگاه چمران آغاز شده ، نویدبخش روزهای خوبی برای این منطقه است.

معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری ارتباطات تصریح کرد: امید است به زودی شاهد بین المللی شدن دانشگاه های استان و توسعه علمی این استان باشیم.

آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو شهرستان هویزه روز پنجشنبه با حضور جمعی از مقامات استانی و کشوری و خانواده شهدا در محل یادمان شهدای این شهرستان برگزار شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار