کمبود معلم در بندر چوئبده آبادان

دسته ها: اخبار استان اخبار

کمبود معلم در بندر چوئبده آبادان

امام جمعه چوئبده آبادان از ضعف زیر ساخت ها و کمبود امکانات در این شهر بندری انتقاد کرد و گفت: کمبود معلم یکی از مشکلات جدی این شهر است که باید چاره اندیشی شود.
به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حمید سیلاوی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری آبادان در محل حسینیه چوئبده اظهار داشت: کمبود معلم در مدارس چوئبده باعث شده که برخی از کلاس ها 40 نفره اداره شوند و این امر افت تحصیلی دانش آموزان را به دنبال داشته است.
امام جمعه چوئبده توسعه بندر و سایت کشتی سازی این شهر را از راهکاری های ایجاد اشتغال در این منطقه دانست و گفت: توجه جدی به توسعه بندر چوئبده و سایت کشتی سازی تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال جوانان بومی این منطقه دارد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان اظهار داشت: فرصت های اشتغال همچون فعال شدن ناحیه صنعت کشتی سازی، سایت پرورش میگو و بخش کشاورزی شهر چوئبده می تواند در رفع بیکاری جوانان بومی و درآمدزایی این منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.
شهردار چوئبده توجه به صنعت گردشگری و استفاده از پتانسیل های رودخانه بهمنشیر و اراضی حاصلخیر علاوه بر جذب گردشگران می تواند در ایجاد اشتغال این منطقه کمک کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در این نشست مسائل آموزشی را از دغدغه های مهم مسئولان دانست و به کمبود معلم در مدارس اشاره کرد و گفت:با تلاش انجام شده در سال گذشته 286 معلم جذب آموزش و پرورش آبادان شد اما کاش جذب نیروی انسانی بومی سازی می شد که بخشی از کمبود نیرو در این منطقه نیز جبران می شد.

اخبار استان اخبار