کمبود سالانه ۵۰۰ معلم در مدارس استثنایی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود سالانه ۵۰۰ معلم در مدارس استثنایی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با توجه به تعداد نیروی ورودی و شرایط بازنشستگی هرساله ۵۰۰ کمبود معلم را شاهد هستیم.

کمبود سالانه ۵۰۰ معلم در مدارس استثنایی/۳۰ میلیاردتومان از اعتبارات مربوط به دانش آموزان پرداخت نشده استمجید قدمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ,وضعیت معلم رابط در مدارس مجری طرح تلفیقی اظهار کرد: امسال در شروع سال تحصیلی به دلیل کمبود نیروی انسانی بخشی از معلمان رابط به کلاس های درس مدارس خاص هدایت شدند تا مشکل نیروی انسانی تا حدی برطرف شود

وی ادامه داد: برای کاهش مشکلات و چالش های مربوط به معلمان رابط برای معلمان دوره ابتدایی محتوای آموزشی تولید کردیم که معلمان به طور خود آموز نحوه مواجهه با دانش آموزان نیازهای ویژه را دریابند.

قدمی با اشاره به اینکه به تعداد معلمان مشمول طرح محتوای آموزشی در اختیار آنها قرار گرفته است، گفت: این محتوهای آموزشی برای مدارس دولتی و غیردولتی در نظر گرفته شده است و بسته های آموزشی را حتی به استان ها ارسال کردیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: چنانچه محتوای آموزشی به دست معلمان نرسیده باشد می توانند با سازمان ارتباط بگیرند و هفت دی وی دی با محتوای آموزشی را دریافت کنند.

وی درباره وضعیت کمبود معلم گفت: هر ساله حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر خروجی داریم، اما ورودی از دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ نفر است یعنی سالیانه با ۵۰۰ کمبود نیرو مواجهیم و باید به هر شکلی همچون استخدام آزاد یا حق التدریس این خلا را جبران کنیم.

اخبار آموزش و پرورش اخبار