اجاره خوابگاه های دانشجویی افزایش نداشته است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

گنجی گفت: در زمینه اجاره خوابگاه های دانشجویی هیچ افزایشی صورت نگرفته، بلکه اجاره بها کاهش پیدا کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره افزایش اجاره خوابگاه‌های دانشجویی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، ظرفیت خوابگاه‌ها کاهش پیدا کرده است. در واقع اتاق‌های ۴ نفره به ۲ نفر و همچنین اتاق‌های ۲ نفره به ۱ نفر تبدیل شده اند. طبق روال قبلی از اتاق‌های ۲ نفره ۲۰۶ هزارتومان اجاره دریافت می‌کردیم؛ در صورتی که امسال این اجاره بها به ۱۳۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

او افزود: در واقع نه تنها برای اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی هیچ افزایشی صورت نگرفته؛ بلکه اجاره بها کاهش پیدا کرده است. حدود ۲ سال است که خوابگاه‌های ما خالی از دانشجو هستند و به تبع آن بابت اجاره خوابگاه‌های دانشجویی، صندوق هیچ مبلغی از دانشجویان دریافت نکرده است. با این حال تلاش ما این بوده است خوابگاه‌های دانشجویی را سر پا نگه داریم. تلاش بر این بوده است تا ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی از بین نرود و برای دانشجویان آماده نگه دارند تا به محض حضوری شدن دانشگاه ها؛ از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنند.

گنجی گفت: دانشگاه‌های کشور با کمک خیرین سعی کرده اند وضعیت خوابگاه‌ها و غذاخوری‌ها را ارتقا دهند و با وجود هزینه سنگین برای صندوق؛ ما سعی کردیم این هزینه را برای دانشجویان سرشکن نکنیم.

گنجی تصریح کرد: با توجه به موارد گفته شده ما کاهش اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی را داشته ایم و هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته است؛ برخی رسانه‌ها به اشتباه افزایش هزینه خوابگاه‌های دانشجویی را مطرح کرده اند. به‌عنوان مثال سال گذشته اگر از یک اتاق ۲ نفره ۲۰۶ هزار تومان دریافت می‌شد، امسال به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و تبدیل شدن به اتاق یک نفره؛ ۱۳۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار