استخدام نیروهای جدید وزارت بهداشت در سه مرحله

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت آخرین وضعیت جذب و استخدام نیروهای جدید در وزارت بهداشت را تشریح کرد.

سیف‌الله مرادی مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت استخدام و جذب نیرو در وزارت بهداشت توضیح داد: در موضوع استخدام کار در دو بخش پیگیری شده است، یک بخش تبدیل وضعیت نیروهای فعال در دوران کرونا بوده است و بخش دیگر استخدام نیروهای جدید برای مراکزی که به تازگی بهره برداری شده یا بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه جذب نیرو برای مراکز توسعه یافته در مرحله بعد قرار گرفته است افزود: در این زمینه چندین جلسه با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و امنیت ملی مجلس برگزار شد و موضوع جذب و تبدیل وضعیت نیروی انسانی در وزارت بهداشت بررسی شد.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۵۳ هزار نفر در بحران کرونا با وزارت بهداشت همکاری داشتند گفت: از این تعداد ۱۸ هزار نفر گروه پرستاری بودند، در آن دوران که کسی حاضر نبود در بیمارستان‌ها حاضر شود و حتی مردم در محل کسب و کار خود حاضر نمی‌شدند این افراد ایثاررانه در محل کار خود حضور یافتند و ما باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

وی گفت: در این زمینه مسوولان کشوری قول‌هایی دادند و مقام معظم رهبری نیز بر موضوع جذب این افراد تاکید داشتند و ما باید بدانیم که این افراد کارگر فصلی نیستند و بزنگاه‌های دیگری وجود دارد که کشور به وجود آنها نیاز خواهد داشت. سازمان اداری و استخدامی در این زمینه تاکید داشت که قانونی وجود ندارد که خارج از قانون و بدون آزمون افراد جذب شوند.

مرادی اظهار داشت: در همین راستا ما به سمت اخذ مجوز جذب نیرو برای مراکز جدید رفتیم و مقرر شد که وزارت بهداشت پروژه‌هایی را تا که ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ آماده بهره‌برداری می‌شوند را اولویت بندی کنیم، ما ۷۶ هزار نفر نیرو برای این پروژه‌ها نیاز داریم. به دلیل اینکه عدد بالا بود و باید از قبل بودجه برای اینکار در نظر گرفته می‌شد. به همین دلیل جذب نیرو را به سه اولویت تقسیم کردیم، اولویت اول جذب ۴۱ هزار نفر برای پروژه‌هایی که تا پایان سال بهره‌برداری می‌شوند، اولویت دوم جذب ۲۲ هزار نفر برای دیگر پروژه‌ها است و اولویت سوم نیز جذب ۱۳ هزار نفر دیگر خواهد بود که بر سر این موضوع با سازمان برنامه و بودجه توافق شد.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: هنوز اعداد قطعی جذب مشخص نیست و امیدواریم جذب نیروی توافق شده سریع‌تر اتفاق بیفتد و امیدواریم این اتفاق به زودی رخ دهد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار