نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سه ساله شدن هنرستانها نیازمند ایجاد زیرساختها در حوزه نیروی انسانی و امکانات است، استفاده از معلمان حقالتدریس را راهی برای جبران کمبود معلم در این حوزه دانست.
جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سه ساله شدن هنرستانها و کمبودهای آموزش و پرورش در این حوزه، گفت: کمیسیون آموزش در سالهای گذشته به آموزش و پرورش هشدارهای بسیاری درباره تجهیز هنرستانها داده است زیرا اضافه شدن پایه دوازدهم به هنرستانها نیازمند ایجاد زیرساختها در حوزه نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه ساله شدن هنرستانها به امکانات بیشتری نیاز دارد، افزود: اگرچه آموزش وپرورش مقدمات لازم برای سه ساله شدن هنرستانها را تا حدودی فراهم کرده اما این وزارتخانه به صورت کلی در حوزه آموزشهای مهارتی به امکانات بیشتری نیاز دارد.
تجهیزات به روز در اختیار دانشآموزان هنرستانها قرار گیرد
وی با بیان اینکه از آنجایی که دانشآموزان در هنرستانها بیشتر زمان خود را در کارگاهها برای یادگیری مهارت صرف میکنند باید تجهیزات مناسب و کافی برای آنها فراهم شود، ادامه داد: در حال حاضر نمایندگان با برگزاری جلسات به دنبال افزایش بودجه آموزش و پرورش به منظور ارائه کمکهای ویژه به این وزارتخانه هستند تا در شروع سال تحصیلی نیازهای موردنظر نظام آموزشی کشور به ویژه در بحث هنرستانها که از جمله آموزشهای کاربردی هستند تامین شود.
رئیس فراکسیون میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مجلس تاکید کرد: در هنرستانها باید ابزار و تجهیزات مهم و به روز در اختیار دانشآموزان قرار گیرد.
استفاده از حقالتدریسها راهی برای جبران کمبود دبیر در هنرستانها
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نیروی انسانی و دبیر موردنیاز برای تدریس در هنرستانها موجود است و در صورتی که کمبودی وجود داشته باشد نیز میتوان با جابهجایی و استفاده از حقالتدریسها مشکلات را حل کرد./