اعلام شرایط و نحوه ثبت‌نام دکتری بدون آزمون ۹۶ آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام شرایط و نحوه ثبت‌نام دکتری بدون آزمون ۹۶ آزاد

پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۶ بر اساس شرط معدل و نیز بررسی شاخص‌های پژوهشی – آموزشی و مصاحبه صورت خواهد گرفت.

بنا بر اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، براساس بخشنامه شماره ۷۰/۱۹۱۷۱ مورخ ۹۴/۳/۲۶ موضوع آئین نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در دانشگاه آزاد اسلامی:

۱- کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره دکتری تخصصی شامل استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز براساس حداقل معدل ۱۷ برای رشته های دامپزشکی، ۱۸/۵ برای رشته های علوم انسانی و ۱۷/۵ برای سایر رشته ها با رعایت سایر شرایط مندرج در شیوه نامه اجرایی براساس معدل و رتبه بندی و متناسب با ظرفیت برای هر یک از رشته/محل های انتخابی گزینش و برای مصاحبه علمی به گروه های تخصصی مربوط معرفی می شوند. امتیاز نهایی هر داوطلب براساس شاخص های پژوهشی – آموزشی و مصاحبه منطبق بر شیوه نامه اجرایی محاسبه و به عنوان شاخص برای گزینش نهایی داوطلبان ملاک عمل قرار می گیرد.

۲- دارا بودن حداقل نمره پایان نامه ۱۸/۵ جهت کلیه رشته ها.

۳- متجانس و همنام بودن رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی.

۴- داوطلبان دوره بدون آزمون در صورت کسب شرایط دعوت به مصاحبه لازم است نسخه ای از فایل مقالات و یا مجلات علمی ISI تولیدات علمی چاپ شده در مجلات پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه به گروه ISC تخصصی مربوطه ارائه نمایند.

۵- ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شوند مشروط به این که تعداد نیمسال های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته از ۶ نیمسال بیشتر نشود.

۶- دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده باشند، شامل پذیرش بدون آزمون نمی شوند.

گفتنی است جهت پذیرش در دوره بدون آزمون برای مربیان رسمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی، سهمیه جداگانه ای وجود ندارد و کلیه داوطلبان در پذیرش از شرایط یکسان برخوردارند.

همچنین قابل توجه است که متقاضیان شرکت در دوره دکتری تخصصی بدون آزمون باید رشته ای متجانس و همنام با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را در مجموعه انتخاب نمایند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار