ايجاد ۵۰ هزار شغل پایدار در روستاهای کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ايجاد ۵۰ هزار شغل پایدار در روستاهای کشور

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری: از آنجا که اساسی ترین مشکل روستاها فقر شغل مناسب است با تخصیص اعتبارات گسترده حدود ۵۰ هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد کرده ایم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ابوالفضل رضوی در گفتگو با برنامه پرسمان رادیو گفت و گو ویژه هفته دولت و با موضوع بررسی عملکرد دولت در حوزه معاونت توسعه روستایی با بیان اینکه ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در روستاها و مناطق عشایر نشین ایران زندگی می کنند ، تصریح کرد: پیرو آنکه مسئولیت توسعه روستایی و مناطق محروم بر عهده معاونت این حوزه است لذا با بررسی هایی که در این خصوص انجام شده دریافتیم که مهم ترین مشکل روستاییان کشور نبود درآمد کافی برای امرار معاش و نیز نبود مشاغل مناسب برای جوانان تحصیلکرده ی روستایی است.
وی افزود: دولت های یازدهم و دوازدهم،اقدامات خوبی در جهت برطرف کردن این مشکلات داشته اند که می توان به لایحه دو فوریتی برای اشتغال پایدار روستاییان و عشایر اشاره کرد.
رضوی خاطرنشان کرد : این لایحه دو فوریتی سال گذشته اجرایی شد بدین ترتیب که به موجب ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایر نشین مرزی مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان با کارمزد ۴ درصد و برای سایر روستاها و مناطق عشایر نشین چنین مبلغی با کارمزد ۶ درصد اختصاص داده شد.
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری اذعان کرد: تاکنون ۵۰ هزار شغل پایدار روستایی در این مدت ایجاد و نزدیک ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت و حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد با بانک ها منعقد شده است.
وی تاکید کرد : قطعا این عملیات تا پایان سال جاری به ۱۲ هزار میلیارد تومان قرارداد خواهد رسید و حدود ۹ هزار میلیارد تومان از آن به متقاضیان پرداخت شده است تا از این رهگذار ۱۲۰ هزار شغل ایجاد شود.
رضوی بیان کرد : علاوه بر عملیات هایی که بدان ها اشاره شد در سال گذشته و سال جاری، مبلغ هزار میلیارد تومان با کارمزد ۸ درصد از طریق بانک سینا به روستاییان کل استان های کشور پرداخت شده که تاکنون هم این عملیات در حال انجام است لذا از این طریق نیز برآنیم حدود ۱۲ هزار شغل ایجاد کنیم.
معاون توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت : از محل اعتبارات بانک پارسیان نیز حدود ۳۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تاکنون ۴۰ میلیارد تومان از آن پرداخت شده است و قطعا تا پایان سال ۱۳۹۷ تمام مبلغ پرداخت خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار