بهره برداری از ۳ هزار طرح اشتغال زایی در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت از افتتاح و بهره برداری از ۳ هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور برکت در خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عسکری آزاد رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت گفت: مراسم افتتاح و بهره برداری از ۳ هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور برکت در استان خوزستان با ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم با حضور مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام امروز خوزستان آغاز شد.

او افزود: امروز این طرح‌های اشتغال زایی به بهره برداری می‌رسد که می‌تواند کمک به اقتصاد روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه به شهر‌ها باشد.

عسکری آزاد بیان داشت: جمعیت ۷۵ درصدی روستا نشینان کشور حالا تبدیل به ۲۶ درصد شده است، فقط از طریق اختصاص پول و وام نمی‌توان برای اقتصاد روستا‌ها موثر عمل کرد، اما اقتصاد اجتماع محور با تاکیدات رهبری گام‌به گام در حال شکوفایی پیشرفت است.

رییس هیئت مدیره بنیاد برکت تصریح کرد: در کل کشور طرح‌های اجتماع محور به بیش از ۲۶ هزار نفر با اشتغال زایی ۷۵ هزار نفری رسیده است. در این طرح اساس کار برعهده خود مردم و‌جوانان است.

این مقام مسئول گفت: در ۱۹۴ شهرستان مشغول به کار هستیم و این ظرفیت را داریم در سال صد هزار طرح با ۳۰۰ هزار ظرفیت اشتغال زایی ایجاد کنیم. در حال حاضر توانستیم نزدیک به ۱۳ هزار تن گوشت قرمز و ۲ هزار تن گوشت سفید تولید کنیم بدون انکه نیازی به سوله سازای داشته باشیم دلیل ان این است که خود مردم با سرمایه‌هایی که دارند در میدان کار هستند.

او ادامه داد: در زمینه صنایع دستی و فرش اشتغال زایی فراوانی صورت گرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار