طرح ساماندهی سهمیه‌های دانشگاهی تهیه شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح ساماندهی سهمیه‌های دانشگاهی تهیه شد

وزیر علوم از تهیه شدن طرح ساماندهی سهمیه‌ها در دو بخش رشته‌های تحصیلی و دانشگاهی خبر داد.

منصور غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سوالات مطروحه ازسوی نمایندگان در جلسه امروز (سه شنبه، 11 تیر) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وی گفت: دو نفر از نمایندگان سه سوال را درخصوص کمک به رفاهیات دانشجویان دکترا، کمک به ارتقاء جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و تامین هیات علمی و انطباق رشته‌ها با بازار کار پرسیدند که توضیحات لازم را به آن‌ها ارائه کردم که از پاسخ دو سوال قانع شدند.

وزیر علوم همچنین درخصوص آخرین مصوبات شورای سنجش و پذیرش در رابطه با جذب دانشجو، افزود: شورا به تازگی جلسه جدیدی نداشته است لذا مصوبه جدیدی تدوین نشده است و قوانین همچون گذشته است، اما هفته دیگر جلسه تشکیل و درصورت تصویب ماده جدیدی اعلام خواهد شد.

وی همچنین درخصوص ساماندهی سهمیه‌ها، گفت: طرح ساماندهی سهمیه‌ها در دو بخش رشته‌های تحصیلی و دانشگاه تهیه شده که بخش دانشگاه‌ها در حال انجام است و در رابطه با رشته‌ها نیز طرح جامعی آماده شده و در صورت تصویب نهایی شورا به دانشگاه‌ها و رسانه‌ها نیز اعلام خواهیم کرد.

غلامی درباره اینکه آیا باید از دانشجویان دکترا مصاحبه گرفته شود، اضافه کرد: مصاحبه باید انجام بگیرد اما معمولا برای جذب دانشجویان دکترا اعضای گروه سهم خود را برای انتخاب دانشجو تعریف می‌کنند، درواقع دست گروه است که از شیوه‌ای عملی با مصاحبه تئوری برای جذب استفاده کنند.

وزیر علوم توضیح داد: اکثر گروه‌هایی که کار عملی ندارند ارزیابی لازم را با مصاحبه انجام می‌دهند چراکه هدف ارزیابی است تا بتوانند دانشجو برتر را از میان متقاضیان انتخاب کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار