فراخوان پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فراخوان پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در پذیرش بدون آزمون کارشناسی‌ارشد دانشگاه صنعتی دزفول

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به اینکه پیش از این متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور در دانشگاه از 2 تا 25 اردیبهشت برای ثبت‌نام اینترنتی و ارسال مدارک فرصت داشتند، گفت: این مهلت تا فردا، 29 اردیبهشت‌ماه تمدید شده است. 

علی ظاهرزاده در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان اظهار کرد: هر دانشگاه تا 20 درصد ظرفیت هر رشته می‌تواند به عنوان دانشجویان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش کند. دانشجویی که می‌خواهد در کارشناسی ارشد پذیرش شود باید جزو 15 درصد دانشجوان برتر ورودی کارشناسی باشد و باید درس خود را در هشت ترم به اتمام رسانده باشد. همچنین مدرک دانشجو حتما باید کارشناسی پیوسته باشد. پذیرش نیز عمدتا از دانشگاه‌های دولتی انجام می‌شود.

وی افزود: ما حد نصاب معدل نداریم اما دانشجو باید از نظر معدل جزو 15 درصد اول کلاس باشد. البته اگر متقاضی ثبت‌نام دانشجوی دانشگاه خود ما باشد و بخواهد در همین دانشگاه کار تحصیل خود را ادامه دهد می‌تواند تا 25 درصد برتر نیز باشد. در صورت نهایی شدن پذیرش، دانشجو امکان تغییر رشته و دانشگاه خود را ندارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: دانشجو باید تا 31 شهریورماه 98 فارغ التحصیل شود در غیر این صورت پذیرش او باطل می‌شود. از نظر رشته نیز هر کس می‌تواند در رشته خود برای پذیرش اقدام کند. اگر رشته‌ کارشناسی ارشدی که دانشجو می‌خواهد در آن تحصیل کند با رشته کارشناسی او مرتبط باشد، متقاضی می‌تواند مدارک خود را ارائه دهد اما دانشکده مربوطه باید این پذیرش را تایید کند.

ظاهرزاده تصریح کرد: برای پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور، متقاضیان از 2 تا 25 اردیبهشت برای ثبت‌نام اینترنتی و ارسال مدارک فرصت داشتند که این تاریخ را تا فردا (29 اردیبهشت‌ماه) تمدید کردیم. پذیرش دانشجویان یکسری روال اداری دارد که باید انجام شود و نهایتا بعد از نهایی شدن اسامی، در 25 تا 26 خردادماه نتایج اولیه به صورت تلفنی به دانشجو اعلام می‌شود. 27 تا 29 خرداد نیز دانشجویان فرصت انصراف خواهند داشت.

وی افزود: یکم تا دوم تیرماه نتایج پذیرش از سوی دانشگاه اعلام می‌شود. پس از آن، روال اداری و ثبت اطلاعات در سامانه سنجش و سایر اقدامات لازم انجام می‌شود. پس از ارسال مدارک به سازمان سنجش، نهایتا اواخر شهریور و اوایل مهرماه سازمان سنجش نتایج نهایی را همراه با کد ثبت‌نام داوطلب به ما اعلام می‌کند که این کد ملاک نهایی ثبت‌نام دانشجو خواهد بود. نهایتا در مهرماه نیز دانشجوی پذیرفته شده باید ثبت‌نام اینترنتی و حضوری خود را انجام دهد.


فراخوان پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی‌ارشد بدون آزمون برای نیمسال اول 99-98

دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول در نظر دارد در راستای اجرای آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان شماره 77948/21 مورخ 1393/05/05 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ابلاغیه‌های مورخ 96/12/16 و 97/11/25 از میان دانشجویان ممتاز کارشناسی دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول و سایر دانشگاههای معتبر دولتی، طبق موارد مندرج در این اطلاعیه و مطابق مفاد آئین‌نامه فوق، پس از بررسی مدارک دریافتی برای سال تحصیلی 99-98 تعدادی دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌های زیر پذیرش نماید:

رشته

گرایش

توضیحات

مهندسی معماری

  1. پذیرش در این رشته صرفا برای دانشجویان با رشته کارشناسی مهندسی‌معماری می‌باشد.
  2. خلاصه رزومه علمی (در حد 2 صفحه) همراه مدارک ارسال شود.
  3. طرح تحقیق پایان‌نامه(فرم شماره 2) در مورد موضوع مورد علاقه متقاضی بعنوان موضوع پیشنهادی کارشناسی‌ارشد تکمیل و همراه مدارک ارسال شود.
  4. متقاضیانی که در بررسی اولیه مدارک ارسالی، حائز شرایط باشند، برای تصمیم‌گیری نهایی، دعوت به مصاحبه علمی می‌شوند. زمان مصاحبه اواخر خرداد ماه می‌باشد که در اواسط خرداد ماه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طراحی شهری

  1. پذیرش در این رشته صرفا برای دانشجویان با رشته کارشناسی مهندسی‌شهرسازی می‌باشد.
  2. خلاصه رزومه علمی (در حد 2 صفحه) همراه مدارک ارسال شود.
  3. طرح تحقیق پایان‌نامه(فرم شماره 2) در مورد موضوع مورد علاقه متقاضی بعنوان موضوع پیشنهادی کارشناسی‌ارشد تکمیل و همراه مدارک ارسال شود.
  4. متقاضیان که در بررسی اولیه مدارک ارسالی، حائز شرایط باشند، برای تصمیم‌گیری نهایی، دعوت به مصاحبه علمی می‌شوند. زمان مصاحبه اواخر خرداد ماه می‌باشد که در اواسط خرداد ماه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ریاضی محض

جبر

فیزیك

ماده چگال

مهندسی شیمی

پدیده‌های انتقال

مهندسی مكانیك

تبدیل انرژی

مهندسی برق

مدارهای مجتمع الكترونیك

مهندسی برق

سیستم‌های قدرت

مهندسی برق

الكترونیك قدرت و ماشین‌های الكتریكی

مهندسی برق

افزاره‌های میكرو و نانو الكترونیك

مهندسی عمران

مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیكی

مهندسی عمران

مهندسی و مدیریت منابع آب

 الف ) شرایط عمومی:

دارا بودن صلاحیت عمومی جهت ادامه تحصیل.

 ب ) شرایط اختصاصی:

1 ) محاسبه 15 درصد صرفاً بر اساس سه چهارم واحدهای گذرانده شده تا پایان نیمسال ششم لازم الاجرا می باشد.

2 ) حداکثر در مدت 8 نیمسال در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته گردد.

3 ) پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان‌پذیر است.

4 ) دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته صرفاً دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور که پس از گذراندن 6 نیمسال تحصیلی (با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل بین 15 تا 25 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار می­گیرند و حداکثر در مدت 8 نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند، نیز می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند بدیهی است پذیرش نهایی این دانشجویان منوط به عدم تکمیل ظرفیت توسط 15 درصد اول بند یک از دانشگاه صنعتی جندی شاپور و سایر دانشگاهها می باشد.

5. این فراخوان شامل دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پیوسته بوده و فارغ التحصیلان کارشناسی سالهای قبل، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی‌ناپیوسته، دانشگاههای پیام‌نور، دانشگاه آزاد، غیردولتی و غیرانتفاعی، علمی‌کاربردی و پردیس­های بین‌المللی (خودگردان) مجاز به استفاده از این فراخوان نمی­باشند.

6. تغییر رشته یا تغییر محل تحصیل افراد پذیرفته شده در طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد بر اساس این آئین‌نامه مجاز نیست.

7. در صورتی که متقاضی شرکت در پذیرش بدون آزمون دو رشته تحصیلی می­باشید باید در سامانه در دو فرایند جداگانه ثبت‌نام نمایید و برای هرکدام هزینه ثبت‌نام جداگانه پرداخت شود.

8. در صورت پذیرش اولیه درخواست شما و در صورت لزوم برای انجام مصاحبه با شماره تلفنی که در سامانه ثبت نموده­اید تماس گرفته خواهد شد و زمان مصاحبه به اطلاع شما خواهد رسید.

 مدارک مورد نیاز:

1. تکمیل فرم معرفی‌نامه (فرم گواهی رتبه)در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون

2. ریز نمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم

2. فتوکپی از کارت ملی و صفحات شناسنامه

3. یک قطعه عکس 4*3 جدید با ذکر مشخصات در پشت آن

4. واریز مبلغ 500/000 ریال (پانصدهزار ریال) به شماره شبا 300100004001080203019677 IR به‌ شناسه 366080257117001002177272301003 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌نام دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول (توجه : مبلغ واریز شده به هیچ عنوان به متقاضی برگشت داده نمی‌شود )

5. گواهی فعالیت­های پژوهشی (در صورت داشتن فعالیت پژوهشی)

 مراحل ثبت نام:

– ثبت نام اینترنتی ضروری است. برای ثبت نام اینترنتی به لینک ثبت‌نام در انتهای این اطلاعیه مراجعه و بعد از ورود به سیستم گزینه متقاضی شرکت در آزمون را انتخاب نمایید. مهلت ثبت نام تا 98/02/25بوده و پس از آن سیستم غیرفعال می­گردد.

– متقاضیان باید اصل مدارک مورد نیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری 98/02/25 با پست پیشتاز به نشانی: {دزفول –مقابل پایگاه چهارم شکاری دزفول –دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول –مدیریت تحصیلات تکمیلی} ارسال نمایند. (لطفا روی پاکت عنوان مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ذکر شود.)

– اسامی پذیرفته‌شدگان از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد، به متقاضیان توصیه می‌شود جهت اطلاع از هر گونه اطلاعیه مرتبط و نتایج پذیرش اولیه و نهایی، سایت دانشگاه را بطور مستمر بررسی کنند.

دانلود فرم معرفی‌نامه(فرم گواهی رتبه) 

لینک ثبت نام

 

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار