فراهم شدن مقدمات آموزش حضوری در دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی از فراهم شدن مقدمات آموزش حضوری خبر داد.
همایون رستگارزاده سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از اولین روز افتتاح طرح واکسیناسیون برای اساتید، کارکنان و دانشجویان؛ با راه اندازی ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون در سطح کشور روند تزریق واکسن را آغاز کرده است. همچنین حدود ۲ هزار پرستار و پزشک دانشگاه آزاد اسلامی برای روند واکسیناسیون کرونا، شروع به فعالیت کرده اند.

او افزود: طبق آخرین آمار واکسیناسیون، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ۹۲ درصد یک نوبت و ۸۴ درصد دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند. همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، ۸۵ درصد نوبت اول و ۷۰ درصد هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند. طبق اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشگاه‌های دیگر، ۱۰ درصد پوشش واکسیناسیون بیشتری را انجام داده است.

رستگارزاده مطرح کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه‌ها طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا می‌شود و افرادی که هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند؛ در تلاش هستیم تا با اقدامات تشویقی، فرهنگ سازی و سامانه پایش سلامت کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد درصد واکسیناسیون را تکمیل کنیم.

سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه، الزاماتی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا به همه دانشگاه ها ابلاغ شده است که مقدمات آن را در دانشگاه آزاد فراهم کرده ایم. به عنوان مثال طبق دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت، ظرفیت حداکثر ۳۰ نفر با فاصله ۲ متر برای کلاس‌های حضوری و همچنین خوابگاه‌های دانشجویی هر اتاق با ظرفیت حداکثر ۴ نفر؛ جزو شرایط حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه محسوب می‌شوند. این الزامات به تمام واحد‌های دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و ضمن فراهم سازی این موارد؛ با تصمیم کلی کشور دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی اجرای برگزاری کلاس‌های حضوری را دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار