متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی باید به سمت بانک‌ها هدایت شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی باید به سمت بانک‌ها هدایت شوند

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه در ارائه خدمات به متقاضیان تسهیلات بانکی خلاء وجود دارد گفت: در سطح بانک‌ها با وجود چالش‌ها و مشکلاتی که از آن باخبر هستیم باید تلاش شود که در زمینه جذب منابع مالی به سوی بانک‌ها هدایت شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سید‌علی بحرینی‌مقدم در جلسه امروز شورای اشتغال اظهار داشت: در سال گذشته به همت تمام دستگاه‌های اجرایی استان و ادارات کل، فرمانداری‌ها، بانک‌های عامل جلسات کمیته‌های اشتغال در 27 شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیش از 43 کمیته فنی استانی تاکنون برگزار شد افزود: بیش از 12 هزار طرح را در شهرستان‌ها بررسی کردیم که از این تعداد طی 43 کمیته فنی استان تا پایان جلسه 43 بالغ بر یک هزار و 294 مصوبه در سطح استان داشتیم.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: بالغ بر 843 میلیارد تومان مصوبات کمیته فنی با اشتغال بیش از 8 هزار و 663 نفر داشته‌ایم که از این میزان 856 طرح در حوزه اشتغال روستایی با 352 میلیارد و چهار هزار و 858 نفر اشتغال‌زایی و همچنین 438 طرح با 491 میلیارد تومان و 4 هزار و 605 نفر فرصت اشتغال‌زایی در طرح اشتغال فراگیر وجود داشت.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی عنوان کرد: خوزستان جزء استان‌های نیمه بالای جدول در رنکینگ استانی بود که تاکنون بیش از 663 معرفی نامه به بانک‌های عامل ارجاع شده است.

بحرینی ادامه داد: سهم بخشی در این باره درنظر گرفته شده؛ برای کشاورزی و منابع طبیعی 40 درصد، صنایع و معادن کوچک 10 درصد، گردشگری 10 درصد، صنایع دستی و فرش 10 درصد و خدمات و آی سی. تی 15 درصد تعیین شد.

وی تصریح کرد: متأُسفانه در این حوزه‌ها با وجود پیگیری؛ برخی از دستگاه‌ها فعالیت آنچنانی نداشتند و یا اینکه طرح ارائه ندادند مثلا بهداشت و درمان یا ورزش و جوانان و آی.سی.تی فعالیت موثر نداشتند.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: سهم بخشی باید به شکلی حل و فصل شود؛ یا لحاظ نشود یا برخی از ادارات از زیرمجموعه حوزه های نامبرده حذف شوند.

وی به مشکلات بانکی اشاره و تصریح کرد: در سطح بانک‌ها با وجود چالش‌ها و مشکلاتی که از آن باخبر هستیم باید تلاش شود که در زمینه جذب منابع مالی با کار مضاعف و پیگیری‌های ادارات متقاضیان به سمت بانک‌ها هدایت شوند.

بحرینی ادامه داد: از جمله خلاءهای موجود عدم هدایت متقاضیان دریافت تسهیلات به بانک‌ها است؛ از میراث فرهنگی و فرمانداران خواهش کردیم تا به صورت فعالانه متقاضیان را به سمت بانک‌ها هدایت کنند.

وی در رابطه با اشتغال فراگیر عنوان کرد: بیش از یک هزار و 236 میلیارد تومان منابع در این طرح داریم ولی تنها 33 درصد طرح پیشنهادی (490 مورد) و مصوبه در این زمینه است.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: یارانه ای که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به صورت خاص برای طرح‌های گردشگری اختصاص پیدا کرد برای استان یک فرصت طلایی است تا در زمینه گردشگری و هتل داری عقب‌ماندگی موجود را جبران کنیم.

وی خاطر نشان کرد: فرمانداران شهرستان‌هایی که قطب گردشگری دارند باید از یارانه٨ درصدی که میراث فرهنگی به طرح‌های تخصصی می‌دهد به شکل ملموس و درست از آن بهره‌مند شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار