مرکز خلاقیت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد خوزستان احداث می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: مرکز خلاقیت و نوآوری در راستای حمایت از فعالیت‌های نوین اشتغال مددجویان با همکاری پارک علم و فناوری در این استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال شیبه ظهر امروز در نشست تخصصی با رئیس پارک علم و فناوری استان، اظهار کرد: رویکرد جدید کمیته امداد خودکفایی مددجویان، توانمندسازی و ایجاد شغل توسط مشاغل نوین و دانش‌بنیان است.

وی با تأکید بر اینکه مرکز خلاقیت و نوآوری در راستای حمایت از فعالیت‌های نوین اشتغال مددجویان با همکاری پارک علم و فناوری ایجاد می‌شود، سیاست‌های اشتغال امداد را در قالب الگوهای نوین اشتغال و تبیین نظام راهبری شغلی، هدایت و پشتیبانی در مسیر توسعه اشتغال تشریح کرد و افزود: با شناسایی استعدادها و حمایت و هدایت آنها و تعامل با مراکز آموزشی ارائه آموزش‌های مهارتی، معرفی به بانک‌های عامل اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال نظارت بر حسن انجام کار و پایداری طرح‌های اشتغال مددجویان به مدت پنج سال انجام می‌شود.

شیبه به همکاری کمیته امداد با پارک علم و فناوری خوزستان در زمینه توسعه اشتغال‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: همکاری دوجانبه، در راستای بسترسازی مطلوب برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیرمجموعه پارک موجب ایجاد اشتغال مولد و درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت امداد می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: در راستای توسعه اشتغال‌های نوین، نوآورانه، خلاق و دانش‌بنیان نشست تخصصی اشتغال با پارک علم و فناوری استان آماده‌سازی بازگشایی مرکز نوآوری حامی با همکاری پارک علم و فناوری برگزار شد.

ناجی عبیاوی افزود: پیرو تفاهم‌نامه قبلی با پارک علم و فناوری مبتنی بر توانمندسازی و پایدارسازی اقتصادی مددجویان، تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی جهت‌گیری سرمایه‌های اجتماعی دانشجویان و دانش‌آموختگان، هدف همکاری کمک و افزایش ثروت حمایت از محصول، توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر با ایجاد مشاغل جدید و ارتقا مشاغل خانگی است.

مدیر پارک علم و فناوری خوزستان ادامه این نشست بر نحوه شناسایی استعدادها حمایت و هدایت آنها، ارائه خدمات مشاوره علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی پژوهشی در زمینه پیشرفت‌های علمی، توانمندسازی مخترعین مبتکران و تأمین اعتبار مورد نیاز برای اعطای تسهیلات، همکاری می‌کند.

کاظمی نژاد بر لزوم نقش‌آفرینی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در به‌کارگیری ظرفیت شرکت‌ها و مجموعه‌های ذیل پارک در توسعه اشتغال نیازمندان تأکید و آمادگی مجموعه پارک علم و فناوری خوزستان را برای هرگونه همکاری اعلام کرد.

اخبار استان اخبار