نیاز دانشگاه فنی و حرفه‌ای به 8500 عضو هیئت علمی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نیاز دانشگاه فنی و حرفه‌ای به 8500 عضو هیئت علمی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از نیاز این دانشگاه به 8500 عضو هیئت علمی خبر داد و گفت: این دانشگاه می‌تواند به نیاز جامعه به نیروی ماهر و اشتغال‌آفرینی و تولید بیشتر پاسخ دهند.

دکتر مهدی با بیان اینکه ضعف مالی آموزش و پرورش به دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ارث رسیده است، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با وجود اینکه 40 درصد دانشجویان را پوشش می‌دهد، اما دارای 8 درصد بودجه‌ی آموزش عالی کشور است.

وی با بیان اینکه امسال برای 188 خوابگاه دانشجویی 13 میلیارد تومان و برای سلف‌های سرویس و رستوران‌های دانشگاه هزینه شده است، تصریح کرد: البته با این وجود با نقطه مطلوب مدنظر فاصله داریم و نیازمند کمک‌های بیشتر هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تاکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند به نیاز جامعه به نیروی ماهر و اشتغال‌آفرینی و تولید بیشتر پاسخ دهند،تصریح کرد: اگر پیش از این به این موضوع با نگاه کارشناسانه پرداخته می‌شد امروز شاهد مشکلی مانند بیکاری نبودیم.

مهدی، رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تربیت دانشجوی کارآفرین عنوان کرد و گفت: امیدواریم ادغام آموزشکده‌ها و تاسیس واحدهای استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیش از پیش به تحقق اهداف این دانشگاه کمک کند.

وی ناامیدی نسل جوان دانشجو را معضل اصلی دانشگاه‌ها دانست و گفت: در بهترین شرایط حدود 8500 نفر عضو هیئت علمی نیاز داریم، چون با مدرسین مدعو اهداف این دانشگاه محقق نخواهد شد و برای توانمندسازی و پرورش نیروی فنی و حرفه‌ای به اعضای هیئت علمی نیازمندیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار