کاهش نرخ بیکاری با فراهم کردن فرصت های شغلی

دسته ها: اخبار استان اخبار

معاون عمرانی فرماندار دشت آزادگان گفت: با فرهم کردن فرصت های شغلی می توان نرخ بیکاری را به میزان زیادی کاهش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید عوده زاده معاون عمرانی فرماندار دشت آزادگان در جلسه تخصصی شورای اشتغال این شهرستان ضمن تاکید بر ایجاد اشتغال گفت: مجموعه شهرستان باید تلاش کنیم که با فراهم کردن فرصت‌های اشتغال نرخ بیکاری را کاهش دهیم و با حمایت از واحد‌های تولیدی و علی الخصوص کارگاه‌های خانگی و زود بازده فرصت‌های کار بیش‌تری فراهم نمائیم.

او با تاکید بر بافت منطقه‌ای این شهرستان و موفق بودن کارگاه‌های زود بازده و خانگی افزود: وجود مزیت‌ها و ویژگی‌های ممتاز بنگاه‌های کوچک و زودبازده دلیل استقبال فعالان اقتصادی و جوانان جویای اشتغال از راه‌اندازی این بنگاه‌ها بوده است، چراکه بنگاه‌های خرد و کوچک و متوسط در عین اشتغالزایی، بازدهی و بهره‌وری بالا و قیمت تمام شده پایینی دارند و از هزینه‌های بالای شرکت‌های بزرگ در آن‌ها خبری نیست.

عوده زاده از صنایع دستی و کارگاه‌های خانگی به عنوان نمونه‌ای از بنگاه‌های کوچک و زودبازده نام برد که می‌تواند با صرف هزینه کم و یک مکان کوچک، درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی به دنبال داشته باشد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: یک واحد کوچک و زودبازده برای راه‌اندازی نیاز به هزینه زیادی ندارد و به طور متوسط با هزینه کم می‌توان یک شرکت تعاونی یا بنگاه کوچک اقتصادی ایجاد کرد.

در پایان جلسه مقرر گردید با تشکیل کارگروه‌های خاص و برنامه ریزی مناسب به صورت مستمر این کارگروه‌ها تشکیل جلسه داده و گام‌های موثری در این خصوص برداشته شود.

اخبار استان اخبار