۶.۳ هزار کارفرما مشمول مشوق بیمه ای شدند/ خوزستان در صدر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تاکنون ۶ هزار و ۳۵۸ کارفرما از مزایای طرح مشوق بیمه‌ای (اعمال مشوق در صورت بکارگیری نیروی کار جدید به مدت دو سال) بهره مند شده اند که استان خوزستان در صدر و استان مرکزی در قعر قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی تازه‌ترین نتایج طرح مشوق بیمه کارفرمایی که به منظور حمایت از کارفرمایان جهت تشویق به استفاده از نیروی کار اجرایی شد، نشان می‌دهد که تاکنون ۱۹ هزار و ۱۸۲ نفر از متقاضیان کار واجد شرایط در طرح مشوق بیمه‌ای ثبت نام کرده اند.

از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۳ نفر موفق به عقد قرارداد کار شده و ۶ هزار و ۳۵۸ کارفرما نیز از مزایای طرح مشوق بیمه‌ای بهره مند شده اند.

در بین استان‌ها، خوزستان با هزار و ۶۲۹ قرارداد منعقده (جذب شدگان جوینده کار) در صدر قرار دارد و بعد از آن استان‌های آذربایجان شرقی با هزار و ۳۲۱ قرارداد و فارس با هزار و ۳۱۴ قرارداد در رده‌های بعدی قرار دارند.

کمترین قرارداد منعقده نیز مربوط به استان مرکزی با ۴۲ قرارداد است و پس از آن استان‌های همدان با ۵۰ قرارداد و قم با ۵۱ قرارداد، حضور دارند.

گفتنی است، کارفرمایان جهت برخورداری از مزایای این طرح نیازمند داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و داشتن کد بیمه کارگاهی هستند. کارجویان نیز با داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر، حداکثر سن ۳۸ سال و داشتن سابقه حداکثر ۳۶ ماه بیمه تأمین اجتماعی می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

به موجب این طرح، کارفرمایان کارگاه‌ها و مؤسسات مشمول در صورت بکارگیری نیروی کار جدید به مدت دو سال از مشوق‌های بیمه‌ای بهره مند می‌شوند. مشوق بیمه، وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه ۳ درصد سهم بیمه بیکاری است که در چارچوب دستورالعمل طرح، ماهانه به حساب کارفرما واریز می‌شود؛ درواقع ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار بابت مشوق بیمه‌ای در نظر گرفته شده که توسط دولت به حساب کارفرما واریز شده و وزارت کار وظیفه نظارت بر آن را برعهده دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار