علاقه اپل به تولید اجناسش به رنگ طلایی ریشه در سلایق مردم آسیا دارد

دسته ها: اخبار

منتقدان از زمان ارائه شدن آیفون به رنگ های طلایی، خاکستری و نقره ای نگاهی نوین به طراحی اپل داشتند. براستی چرا این شرکت تولید این سه رنگ را پر سود تر از بقیه رنگ های موجود ارزیابی کرد؟ اپل همواره سیاست های خاص خود را دنبال کرده و سعی کرده دامنه گسترده ای از مصرف کنندگان را برای محصولاتش در نظر بگیرد. آیا علت علاقه این شرکت به تولیدات لوکس طلایی رنگ را میدانید؟

از زمان معرفی آیفون ۵ اس که در سه رنگ بندی لوکس طلایی نقره ای و دودی رنگ ارائه شد اپل در هر بروزرسانی که برای خطوط تولیدش ارائه کرده سعی کرده تا میتواند این نو آوری در طراحی را تعمیم بخشد و محصولات بیشتری را در رنگ بندی طلایی جای دهد. علت اصلی این امر حتما برای شما هم جالب است. علت اصلی این امر باز هم به توجه اپل به کیفیت تولیدات خود است. اپل همواره سعی میکند تولیدات خود را “لوکس” کند. در زمانی که اپل به ارائه رنگ بندی طلایی و نقره ای روی آورد یکی از مهمترین بحث هایی که مطرح بود بحث کپی برداری شرکت های دیگر از اپل و توانایی شرکت ها به ارائه خدمات مشابه اما با قیمتی پایین تر بود. و لذا هدف اصلی اپل رساندن پیام آرمانی خود به دست کاربران بود: اینکه اپل هیچگاه محصولاتی ارزان و با کیفیت متوسط یا پایین ارائه نخواهد کرد. اپل بدنبال بدست آوردن بازار کاربران وفادار به اصل کیفیت و لوکس بودن است. خاص بودن آنچه در دست میگیرید بسیار برای اپل و کاربرانش اهمیت دارد. 

حتی با وجود اقدامات مشابه شرکت هایی چون سامسونگ برای ارائه رنگ بندی طلایی برروی گوشی هایی چون گلکسی اس ۵، باز هم توجه زیادی معطوف این رنگ بندی گوشی های این شرکت نشد و بالاترین میزان فروش این رده گوشی های سامسونگ کماکان متعلق به رنگ های سیاه و آبی رنگ این گوشی بود. این در حالیست که خط تولید آیفون ۵ اس طلایی بیشترین فروش را هم تجربه کرد.

این دامنه گسترده تولیدات و توجه به رنگ طلایی هم اکنون به محصولات جدید اپل یعنی مک بوک جدید و ساعت هوشمند این شرکت هم کشیده شده و توجه زیادی را متوجه این شرکت کرده است. اما از همه اینها که بگذریم باید به نظر آنالیست ها و منتقدان صاحب نظر که آنالیز های علمی خود را انجام داده اند نیز توجه کرد. از نقطه نظر آنالیزگر های این شرکت، تولید و علاقه اپل به رنگ طلایی ریشه در توجه زیاد مردمان شرق جهان به اجناس لوکس و جواهر آلات دارد. اپل کشور های شرق نشین همچون چین را هنوز کمتر از ۶ ماه است که به پوشش رسمی خود در آورده است اما مطمئنا در اینجا میتوان نتیجه گرفت که اپل به سلیقه کشور های خارج پوشش دهی رسمی خود نیز توجه میکند. لذا این امر مهم و اینکه مردم شرقی اجناس لوکس و جواهری خود را به رنگ طلایی طلب میکنند هم میتواند از مهمترین دلایل توجه اپل و کلیه شرکت های حوزه به این رنگ بندی باشد.

اخبار