مرگ Internet Explorer به ضرر کاربران است

دسته ها: اخبار

مرورگر پیشفرض نصب شده بر روی اغلب سیستم عامل های رومیزی شرکت مایکروسافت،IE، که سالها  بعنوان مرورگر برتر مطرح بود پس از سالها قرارگیری در صدر نهایتا با مطرح شدن مرورگر های دیگر بخصوص Firefox و Chrome نقشش بسیار کمرنگ تر شد و عملا از رایانه های رومیزی بسیاری از کاربران فعالان حوزه حذف گردید. این مرورگر همچنین در طی فعالیتش در چند سال اخیر دریافت کننده نقد های بسیاری بوده است. این پروژه نهایتا در هفته پیش جایش را به پروژه جدید التاسیس Spartan داد که مرورگر جدید شرکت مایکروسافت است و فعالیتش را از صفر آغاز نموده.

اسپارتان قرار است بعنوان یک دپارتمان اختصاصی از مایکروسافت فعالیت خود را ادامه دهد. این مرورگر به زودی برای کلیه سیستم عامل های لینوکس، ویندوز و مک قابل دانلود خواهد بود و احتمالا توسئه بهتر و مدیریت شده ای را خواهد داشت. Internet Explorer در ماه های آخر فعالیت رسمی اش نشان داد که اگرچه بهترین انتخاب در میان مرورگر ها نیست و نبوده، اما از آنچه نقد ها میگفتند بهتر است و در اصل این دیدگاه منفی نسبت به این مرورگر و کارکرد نادرستش زیاد هم درست و منطقی نیست.

وبسایت Cnet علت ایجاد دیدگاه های منفی نسبت به این مرورگر را حفره های امنیتی و برنامه نویسی ضعیف طراحان این مرورگر در یک بازه زمانی خاص (بین نسخه های ششم تا هشتم) میداند. در این بازه کاربران بخاطر نقص های ابتدایی که در ساختار IE وجود داشت به استفاده از فایرفاکس و پس از آن مرورگر کروم روی آوردند. شایان ذکر است که IE هنوز هم در بیش از ۲۳ دانشگاه دولتی آمریکا، استرالیا و مالزی بعنوان مرورگر مورد نیاز برای انجام امور دانش جویی شناخته میشود و از این رو باید بروزرسانی هایی در ساختار وبسایت های اینچنینی حاصل شود. سهم کنونی بازار از مرورگر های تولید شده جهان را در زیر مشاهده میکنید. استفاده ارگان ها از اینترنت اکسپلورر سبب شده این مرورگر هنوز هم در صدر باشد. 

در حال حاضر کاربران بسیاری در سراسر جهان از دو مرورگر کروم و فایرفاکس استفاده میکنند که دارای توانایی های سفارشی سازی و سرعت بالاتری هستند. جالب است بدانید که با تمام تفاسیر پر سرعت ترین مرورگر برای وبگردی هنوز هم مرورگر Opera میباشد که ضمن افزایش سرعت در بازگذاری صفحات از کمترین میزان رم (تنها ۲۳۵ مگابایت در سنگین ترین حالت) نیز استفاده میکند.

در طرف دیگر بروزر های همراه نیز در حال توسعه و پیشرفت هستند و با افزایش میزان مرور صفحات بر روی دستگاه های همراه به زودی بسیار پر طرفدار هم خواهند شد. در میان مرورگر های همراه دو مرورگر سافاری (۶۶ درصد) و کروم (۲۷ درصد) دارای بیشترین ضریب نفوذ در میان کاربران هستند. 

اخبار